Share on Tumblr
Αγαπημένη Ερωτική Σκηνή...
Ποια φαντασίωση σε ερεθίζει πιο πολύ
Αφεντικό/Αφεντικίνα
Συγκεκριμένο σημείο στο κορμί
Σκλάβος/Σκλάβα
Ομαδικό Σεξ
Σενάριο (Μπάτσος-Κλέφτρα κ.ά.)
Αντικείμενο
Αφέντης/Αφέντρα
Μεγαλύτερος άντρας/γυναίκα
Φαγητό
2 Photos In Gallery
  

Sex, Κατανάλωση και Σουρεαλισμός

Calendar Girls και ακριβά αυτοκίνητα, σουρεαλισμός και συμβολισμός.
Ο Γερμανός πρωτοποριακός εικαστικός καλλιτέχνης Peter Klasen στην πρώτη παρουσίαση της δουλειάς του στη χώρα μας συναντά τον καταξιωμένο Έλληνα ζωγράφο Χρίστο Καρά.
Η κοινή τους έκθεση ρίχνει γέφυρα συνομιλίας ανάμεσα στο έργο τους, στο οποίο ο θεατής μπορεί να ανιχνεύσει σημεία ταύτισης, μια κοινή οπτική και διάθεση, χωρίς ωστόσο να χάνεται η διαφορετικότητα και η μοναδική γλώσσα μέσα από την οποία επιλέγει να μιλήσει ο καθένας από τους δύο ζωγράφους.
Τα έργα του Peter Klasen  προκαλούν το θεατή με τα εκρηκτικά χρώματά τους και με τις αντιθέσεις τους. Τα θέματα των έργων του έχουν να κάνουν με το σεξ, τα καταναλωτικά αγαθά, την επικοινωνία.
Τα έργα του Χρίστου Καρά, έχουν γεωμετρικό χαρακτήρα και καθαρή φόρμα. Τα έντονα χρώματα, η έλλειψη ιμπρεσιονισμού και η σαφήνεια των γραμμών, είναι μερικά από τα στοιχεία που τον συνδέουν με τον Peter Klasen, ώστε η δουλειά τους να μπορεί να συνυπάρξει στον ίδιο χώρο, στην αίθουσα Fine Arts-Καπόπουλος.
Θα πρέπει να τονίσουμε πως το κείμενο στον κατάλογο της έκθεσης υπογράφει ο Ιταλός ιστορικός τέχνης Τζουλιάνο Σεραφίνι.

Peter Klasen

O Peter Klasen γεννήθηκε στο Lubeck (Γερμανία) το 1935, από μια οικογένεια ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη προς τις τέχνες. Μετά από τις σπουδές του στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών του Βερολίνου, εγκαταστάθηκε στο Παρίσι το 1959. Πρωτοπόρος της Αφηγηματικής Απεικόνισης, αναπτύσσει έναν ιδεοληπτικό τρόπο και εξετάζει το ζωγραφικό λεξιλόγιο μέσω της οικειοποίησης της φωτογραφίας και της βιομηχανικής αισθητικής.
«Η φωτογράφηση της πραγματικότητας δεν είναι η μείωση, αλλά η εξιδανίκευσή της. Πρόκειται για μια έρευνα του πραγματικού μέσω του αντικειμενικού. Το κοντινό πλάνο περιορίζει το πεδίο όρασής μας και επικεντρώνει την προσοχή μας. Οι περιθωριοποιημένοι τόποι των πόλεών μας, τα κρυμμένα πρόσωπα του βιομηχανοποιημένου κόσμου μας, ασκούν μια ιδιόρρυθμη γοητεία σε μένα».
O ιστορικός τέχνης Τζουλιάνο Σεραφίνι αναφέρει πως το έργο του Klasen, σχετίζεται με τη σύγχρονη πραγματικότητα των μεγαλουπόλεων και αποτελεί, χάρη στο οξύ και αδιάλειπτο βλέμμα που έχει για τον κόσμο, μια σημαντική μαρτυρία του αστικού και κοινωνικού μας περιβάλλοντος.
Τα αγαπημένα του θέματα σχετίζονται με την αποξένωση του ατόμου, την απομόνωσή του στο αναγκαστικό πλαίσιο των σύγχρονων κοινωνιών. Δεν παραμένει ποτέ στην απλή επιβεβαίωση, στην απλή μαρτυρία των γεγονότων. Συγκεντρώνει τις ενδείξεις, συμπυκνώνει τις αγωνίες, αποκρυσταλλώνει τις ανησυχίες προκαλώντας στοχασμό και απελευθερώνοντας τη φαντασία.
Αυτή η έκθεση επιτρέπει να παρακολουθήσουμε την πορεία του καλλιτέχνη μπροστά σε μια αστική πραγματικότητα που είναι ακμαία και όπου αναπτύσσεται ακόμη μια φορά και πάντα αναδημιουργεί τη γραμμικότητα της αντίληψής του, τη συμπληρωματικότητα του φωτογραφικού και ζωγραφικού του έργου, όπως στη νέα σειρά των εκθεμάτων «Αυτοκίνητα και Κορίτσια» (2006-2008) όπου αντιπαραβάλλονται τα τμήματα της εικόνας του σώματος και των σύγχρονων βιομηχανικών αντικειμένων. Τα έργα του Peter Klasen βρίσκονται σε περισσότερα από 70 μουσεία και δημόσιες συλλογές ανά τον κόσμο.

Χρίστος Καράς


Από τους δυναμικότερους εκπροσώπους της Γενιάς του ’60, εικαστικός καλλιτέχνης σημαντικών αναζητήσεων σε διάφορες κατευθύνσεις ο Χρίστος Καράς, κατόρθωσε να φέρει με το έργο του βαθιά τομή και ουσιαστική ρήξη στην ελληνική τέχνη του 20ού αιώνα.
Ξεκινώντας τις πρώιμες προσπάθειές του στο κλίμα των παραδοσιακών τάσεων ο Καράς προχώρησε με γοργούς ρυθμούς στηζωγραφική που συνδύαζε τη χρωματική γλώσσα του εξπρεσιονισμού με τον χώρο του σουρεαλισμού, γλώσσα που χάρη στο ταλέντο του δημιουργού κατέληξε σε εξαιρετικά εκφραστικά αποτελέσματα.
Από την αφαίρεση και την άμορφη τέχνη των αρχών της δεκαετίας του ΄60 περνά στον εξπρεσιονισμό, κατόπιν σε συνθέσεις ρεαλισμού, υπερρεαλισμού και διαστημικής ποίησης και οδηγείται τέλος σε ένα ξεχωριστό επίπεδο ζωγραφικής εκφραστικότητας και ολοκλήρωσης μέσα από μία μετα-ποπ εικονογραφική αντίληψη.
Έκτοτε στο έργο του Καρά διακρίνουμε έντονα μια καθαρά προσωπική σουρεαλιστική ζωγραφική με συμβολικές προεκτάσεις.
Ο Χρίστος Καράς γεννήθηκε στα Τρίκαλα Θεσσαλίας, το Δεκέμβριο του 1930.
Τα παιδικά και εφηβικά του χρόνια σημαδεύονται από το θάνατο των γονιών του, το μεγάλωμα κοντά στον δάσκαλο παππού του, τη γερμανική κατοχή και τον εμφύλιο σπαραγμό. Ο ίδιος αναφέρεται σε μια τρομακτική περίοδο με σκοτεινές αναμνήσεις, εφιάλτες και τραγικές πραγματικότητες, μια περίοδο που, όμως, θεωρεί ότι έπαιξε καθοριστικό ρόλο, όχι μόνο στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς του, την ιδεολογική του τοποθέτηση και τη στάση του απέναντι στη ζωή, αλλά και στην κατεύθυνση και τις επιλογές της τέχνης του.
Η πρώτη μεταπολεμική Πανελλήνιος, η βιογραφία του Βαν Γκογκ και η γνωριμία του με τον Υδραίο, Παύλο Παντελάκη έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην απόφασή του να γίνει ζωγράφος.
Το 1951 μπαίνει στη σχολή Καλών Τεχνών και με την ολοκλήρωση των σπουδών συνεργάζεται με το σπουδαίο ζωγράφο Μόραλη. Το 1957 φεύγει για το Παρίσι μαζί με τη σύζυγό του και αναδεικνύεται δραστήριο μέλος της κοινότητας των Ελλήνων εικαστικών δημιουργών που ζουν και εργάζονται στη γαλλική πρωτεύουσα. Στη συνέχεια κάνει ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Τα πρώτα χρόνια της δικτατορίας των συνταγματαρχών ακολουθεί τη γενική, από τους περισσότερους εικαστικούς, πολιτική γραμμή της αποχής από κάθε δημόσια καλλιτεχνική εκδήλωση με στόχο την απομόνωση και την καταγγελία του καθεστώτος. Το 1974 πηγαίνει στις ΗΠΑ και για τέσσερα χρόνια ζει με τη δεύτερη σύζυγο του στη Νέα Υόρκη, δουλεύει πυρετωδώς και ταξιδεύει σε πολλές αμερικάνικες πόλεις, οι προσπάθειές του όμως για μόνιμη συνεργασία με αμερικανικές γκαλερί δεν βρίσκουν ανταπόκριση. Γυρνώντας στην Ελλάδα κάνει δεκάδες εκθέσεις σε γκαλέρι της Αθήνας, στην Εθνική πινακοθήκη και στο Museum am Ostwall του Ντόρτμουντ. Πρωτοστατεί, μαζί με άλλους καλλιτέχνες, στην ίδρυση του «Συνδέσμου Καλλιτεχνών», που θέτει ως πρώτο στόχο τη δημιουργία Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης. Το 2001 τιμάται με βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών για το σύνολο του έργου του και το 2004 φιλοτεχνεί μια μεγάλη σύνθεση για το Αττικό Μετρό στο σταθμό Χαλάνδρι.


Η έκθεση του Peter Klasen και του Χρίστου Καρά θα διαρκέσει ως τις 7 Ιουνίου.
Tο κείμενο στον κατάλογο της έκθεσης υπογράφει ο Ιταλός ιστορικός τέχνης Τζουλιάνο Σεραφίνι.


Αίθουσα Fine Arts - Καπόπουλος: Λ. Ποσειδώνος 62, 174 55 Άλιμος (Στάση Τραμ «Ζέφυρος»)
Τηλ. 210 98 35 303, Fax: 210 98 18 303
Ωρες λειτουργίας: Δευτέρα & Τετάρτη: 10.00-14.30, Τρίτη, Πέμπτη & Παρασκευή: 10.00-14.00 & 17.30-21.00, Σάββατο: 10.00-15.00.

Τα Γυμνά Κορμιά του Igor Egorov
Η Μύκονος Μέσα από τα Γυμνά του Hammond
Ο Ερωτικός Ιμπρεσιονισμός του Eric Wallis
Η Ελληνίδα Zoi Γυμνή για τον Hammond
 
Επικοινωνία
Όνομα:
Επίθετο:
email:
Σχόλιο: