Share on Tumblr
Αγαπημένη Ερωτική Σκηνή...
Ποια φαντασίωση σε ερεθίζει πιο πολύ
Αφεντικό/Αφεντικίνα
Συγκεκριμένο σημείο στο κορμί
Σκλάβος/Σκλάβα
Ομαδικό Σεξ
Σενάριο (Μπάτσος-Κλέφτρα κ.ά.)
Αντικείμενο
Αφέντης/Αφέντρα
Μεγαλύτερος άντρας/γυναίκα
Φαγητό

Αφροδίτη η Καλλίπυγος (= με τον Ωραίο Κώλο)



Η «Αφροδίτη η Καλλίπυγος», δηλαδή η Αφροδίτη με τον ωραίο κώλο (κάλος=ομορφιά, πυγή= κώλος), είναι ένα από τα πιο σεξουαλικά γλυπτά της αρχαιότητας. Στο άγαλμα απεικονίζεται η θεά του Ερωτα, να έχει σηκώσει το πέπλο της μέχρι τη μέση και γυρνώντας το κεφάλι της προς τα πίσω να κοιτάζει τα ακάλυπτα οπίσθιά της.

Δυστυχώς το ορίτζιναλ κομμάτι (300 π.Χ) που ήταν έργο Ελληνα γλύπτη δεν έχει σωθεί, αλλά μας έχει μείνει η αντιγραφή που έκανε Ρωμαίος καλλιτέχνης γύρω στο 1ο με 2ο αιώνα μ.Χ.

 

Αντίγραφο που βρίσκεται στις Βερσαλλίες (φωτό: Ackteon)

Ομως το άγαλμα που βρέθηκε το 16ο αιώνα κάπου στην Ιταλία, ήταν ακέφαλο και έτσι δεν ήταν σίγουρο αν η Αφροδίτη κοιτούσε όντως τον πισινό της... Ο καλλιτέχνης που ανέλαβε τότε να κάνει την αποκατάσταση, αποφάσισε να τοποθετήσει με τέτοιο τρόπο το κεφάλι (δηλαδή γυρισμένο προς τα πίσω), ώστε να τονίσει ακόμα περισσότερο τον ερωτισμό του έργου.

Σε αυτήν η ιδιαίτερη στάση του αγάλματος οφείλεται το γεγονός ότι το γλυπτό συνδέθηκε με την Αφροδίτη την Καλλίπυγο, η οποία ήταν γνωστή στην Αναγέννηση λόγω μιας ιστορίας που είχε γράψει ο αρχαίος συγγραφέας Αθήναιος στο έργο του Δειπνοσοφιστές:

(ελεύθερη μετάφραση)

«Εκείνη την εποχή οι άνθρωποι ήταν τόσο προσκολλημένοι με τις σαρκικές απολαύσεις που έφτασαν στο σημείο να αφιερώσουν έναν ναό στην Αφροδίτη με τα Ωραία Οπίσθια για τον εξής λόγο: Ενας αγρότης είχε δυο πανέμορφες κόρες. Μια μέρα τα κορίτσια μάλωσαν στο δρόμο για το ποια είχε τα ωραιότερα οπίσθια. Εκείνη την ώρα, κατά τύχη, περνούσε από εκεί ένας νεαρός, γιος πλουσίου. Οι κοπέλες του έδειξαν τα κάλλη τους και εκείνος ψήφισε ότι η μεγαλύτερη κόρη είχε τα καλύτερα και μάλιστα την ερωτεύτηκε αμέσως. Μόλις γύρισε στο σπίτι του, διηγήθηκε την ιστορία στον αδελφό του, ο οποίος πήγε και αυτός στο χωριό για να δει τις δυο κοπέλες και ερωτεύτηκε τη δεύτερη. Οταν ο πατέρας τους προσπάθησε να τους παντρέψει με κάποιες της ανώτερης τάξης, δεν μπορούσε να τους πείσει και στο τέλος αναγκάστηκε να φέρει τα κορίτσια από το χωριό, ώστε να γίνουν οι γάμοι με την άδειά του. Ετσι ο κόσμος αποκαλούσε τις κοπέλες «οι καλλίπυγες των Συρακουσσών» όπως αναφέρει ο ποιητής Κερκίδας από τη Μεγαλόπολη. Οταν οι δύο αδελφές έγιναν πλούσιες και διάσημες αφιέρωσαν ναό στην Αφροδίτη και ονόμασαν την θεά Καλλίπυγο όπως γράφει ο ποιητής Αρχέλαος.»

  

Η Venus Kallipygos στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Νάπολης

Το άγαλμα όπως ήταν φυσικό έκανε μεγάλη εντύπωση στην ελίτ των Αναγεννησιακών χρόνων και έτσι άρχισαν να γίνονται παραγγελίες για να κατασκευαστούν αντίγραφά του, αλλά και πίνακες εμπνευσμένοι από αυτό. Τριακόσια χρόνια μετά (1964) ο Γάλλος συνθέτης Georges Brassens έγραψε το τραγούδι με τίτλο «Αφροδίτη Καλλίπυγος» το οποίο πήγαινε ως εξής:

Τι να μας πει κι η Τέχνη, η αφαιρετική;
μπρος την έλξη που ασκούν, οι γλυπτοί σας γλουτοί.

Αν οι κώλοι οι φτιαχτοί, είναι πια οι πιο πολλοί,
σ’ έναν γνήσιο χρωστάμε, εύγε, δόξα, τιμή!

(απόδοση: Βασίλης Νότας)

 

Γλυπτό του Francois Barois (1656-1726), μουσείο του Λούβρου (Φωτογραφίες: Ackteon)

Η Θεά Αφροδίτη που έχει Φετίχ τα Εσώρουχα
Να Χαϊδεύεις με Ενα Λουλούδι το Γυμνό Κορμί της
Μέλι και Σιρόπι σε Γυμνά Κορμιά
Το Γιαούρτι είναι Υγιεινό και Αφροδισιακό
 
Επικοινωνία
Όνομα:
Επίθετο:
email:
Σχόλιο: